Vil ikke spise rugbrød - 11 mdr.

7. september 2011

Alder:
11 mdr.

Vil ikke spise rugbrød - 11 mdr.

Hej Helen.

Jeg har to problemer angående spisning, som jeg håber du kan hjælpe mig med.

Det ene er, at min dreng på 11 mdr, ikke længere vil spise rugbrød. Han tager pålægget og spiser det, eller sutter det af når det er noget smørbart, men rugbrødet ryger ud igen. Jeg har både prøvet at give ham små hapsere og lidt større stykker som han skal bide af, men i begge tilfælde ryger rugbrødet ud igen. Det skal siges at han tidligere har spist rugbrød uden problemer.

Han får også kogte grøntsager ...

Annonce

... til frokost som, som regel, glider fint ned. Skal jeg blive ved med at forsøge, eller skal jeg finde noget andet at give ham til frokost, og hvad kunne det være?

Mit andet spørgsmål handler om amning. Som det er nu får han bryst ved 13 tiden, men da han snart skal i vuggestue, og da jeg også selv gerne vil stoppe vil jeg høre om du har et godt råd til hvordan jeg gør det på den bedste måde. Han er ret glad for at blive ammet, derfor synes jeg det er ret svært.

På forhånd tak,

Venlig hilsen

S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder